مصرف انرژی رادیاتور قرنیزی

مصرف انرژی رادیاتور قرنیزی : رادیاتور قرنیزی از جمله تکنولوژی های بسیار جدید جهت گرمایش منازل می باشد، که علاوه بر ظاهری مناسب و زیبا، گرمایش محیط را به راحتی و با کمترین مصرف انرژی برآورده می­ سازد. طبق محاسبات انجام گرفته توسط کارشناسان و قوانین حاکم بر مبدل های حرارتی مشخص شده است که مصرف انرژی رادیاتور قرنیزی می ­تواند تا ۳۰ درصد از میزان مصرف رادیاتورهای متداول کمتر باشد. این کاهش مصرف انرژی رادیاتور قرنیزی به ۲ دلیل اصلی اتفاق می افتد:

بزرگتر شدن سطح تبادل حرارت و در نتیجه نیاز به دمای آب ورودی کمتر در رادیاتور قرنیزی نسبت به رادیاتورهای متداول
مجاورت سردترین هوای موجود در اتاق با تمام سطوح رادیاتور قرنیزی (زیرا سردترین لایه ی هوای موجود در اتاق در پایین ترین قسمت اتاق یعنی ارتفاع کمتر از ۲۰ سانتی متری می باشد) و تبادل بهتر حرارت در تمامی سطوح مبدل حرارتی

توانایی بالا در انتقال حرارت

رادیاتور قرنیزی توانایی بالایی در انتقال حرارت و گرمایش دارد. در این سیستم پوست ه­ای از جنس آلومینیوم خالص جایگزین قرنیز­های مرسوم می­ شود و توزیع حرارت یکنواختی را در سراسر محیط فراهم می ­آورند. استفاده از پره­ های آلومینیومی یکی از مهمترین ویژگی­ های این نوع سیستم­ ها می ­باشد که باعث افزایش انتقال حرارت به محیط می­ شود. به علاوه زاویه دار بودن قسمت فوقانی رادیاتورهای قرنیزی باعث هدایت جریان گرما در زاویه مناسب می­ شود. این شکل از جریان علاوه بر افزایش بازدهی رادیاتور، از ورود رسوب ناشی از ذرات معلق در هوا، روی دیواره ­های جانبی که معمولا به شکل دوده نمایان می­ شوند جلوگیری خواهد کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.