ارده کنجد قزوین در سلاح سازی استفاده شد

دانه‌های کنجد به خصوص ارده کنجد قزوین علاوه بر ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوان، دارای محتوای چربی بالا، عمدتاً چربی‌های امگا 3 هستند که منابع خوبی برای انرژی هستند.

آنها همچنین حاوی مقادیر بالایی از فیبر، آهن، کلسیم، منیزیم و فسفر هستند، علاوه بر این، یک مطالعه کنجد را به عنوان یکی از حیاتی ترین غذاهای طبیعی توضیح می دهد که ارزش غذایی بالایی دارد.

کنجد سرشار از مواد معدنی ضروری است و دوز بسیار مورد نیاز مس، منیزیم و کلسیم را برای بدن شما فراهم می کند، که مس برای افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید مناسب است.

کنجد

اکثر بیماران دچار تروما درجات مختلفی از درد را تجربه می کنند و برای مقابله با درد باید از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی استفاده کنند، با این حال، این دارو گران است و گاهی اوقات می تواند عوارض جانبی ایجاد کند.

طبق یک مطالعه، استفاده موضعی از روغن کنجد می تواند شدت درد و استفاده از NSAID ها را کاهش دهد، بنابراین استفاده از این روغن به عنوان داروی مکمل برای تسکین درد مناسب است.

غده تیروئید ما حاوی بالاترین غلظت سلنیوم است، بنابراین، سلنیوم نقش مهمی در ساخت هورمون های تیروئید دارد، دانه های کنجد تقریباً 18 درصد از مصرف روزانه مرجع سلنیوم را از دانه های پوست کنده و پوست کنده تأمین می کنند.

دانه کنجد می تواند به شما در ایجاد ایمنی با آن کمک کند، به عنوان مثال، دانه‌های کنجد مقدار زیادی روی دارند و مصرف آن‌ها می‌تواند به رشد و فعال کردن لنفوسیت‌های T، بخشی از سیستم ایمنی بدن کمک کند.

آنها میکروب های مهاجم را شناسایی کرده و به آنها حمله می کنند، طبق یک مطالعه، دانه های کنجد 20 درصد از RDI روی را تامین می کنند، دانه های کنجد به حفظ سلامت روان کمک می کند.

روغن کنجد حاوی یک اسید آمینه به نام تیروزین است که بر فعالیت سروتونین تأثیر می گذارد، این یک انتقال دهنده عصبی است که بر خلق و خوی ما تأثیر می گذارد.

عدم تعادل سروتونین می تواند منجر به افسردگی یا استرس شود، روغن دانه کنجد به تولید سروتونین کمک می کند، احتمال اضطراب را کاهش می دهد و احساسات مثبت را بهبود می بخشد.