تبلیغات ام دی اف یلدیز ترکیه توسط یکی از بازیکنان قطر

 ام دی اف یلدیز ترکیه یکی از پرکاربردترین مواد برای ساخت مبلمان داخلی است. این ماده همه کاره منشأ خود را در قرن ششم آغاز کرد، اگرچه تا سال 1920 شروع به استفاده برای اهداف صنعتی شد. این ماده ای است که به دلیل ویژگی ها و ارزش پولی که دارد تقاضای روزافزونی دارد.

اگرچه همانطور که خواهیم دید، می‌توانیم طبقه‌بندی‌های مختلفی از تخته فیبر پیدا کنیم، اما رایج‌ترین آنها انجام آن بر اساس تراکم آن است. ما می خواهیم به یاد داشته باشیم که از یک نقطه نظر دقیق، هنگامی که ما در مورد برد DM صحبت می کنیم، به تراکم متوسط ​​اشاره می کنیم، این مفهوم بسیار تعمیم یافته است و ممکن است نام آنها بد به نظر برسد.

تخته های فیبر چیست؟
تخته های فیبر یا ام دی اف که در برخی از کشورهای آنگلوساکسون به آن ها می گویند، ترکیبی از الیاف چوب و چسب است که تحت فشار قرار می گیرد و تحت فشار زیاد قرار می گیرد. یافتن آن با اجزای اضافی برای افزودن خواص اضافی مانند مقاومت در برابر آتش، آب یا بهبود لکه بسیار رایج است.

ام دی اف

الیاف چوبی که با آن ساخته می شود از تجزیه چوب از طریق فرآیندهای ترمو مکانیکی به دست می آید که در آن چوب مجبور می شود از غلتک هایی عبور کند که در حین خشک شدن آن را به نخ تبدیل می کند و رطوبت آن 20 درصد کاهش می یابد و چسب ها عمدتاً از چسب های اوره فرمالدئید استفاده می شود.

گونه‌های چوبی که بیشتر برای ساخت تخته‌های فیبر استفاده می‌شوند، مخروطی‌ها هستند، معمولاً چوب کاج یا چوب صنوبر. رایج ترین استفاده از بقایای صنعت چوب یا چوب بازیافتی است.

خصوصیات و خواص
ویژگی اصلی تخته فیبر فرآیند ساخت آن است. این تخته با اعمال گرما و فشار به یک پایه فیبری که ضخامت نهایی آن برابر یا بیشتر از 1.5 میلی متر است به دست می آید.

برد DM بردی است که در وسیع ترین طیف اندازه گیری ها و ضخامت ها به بازار عرضه می شود. اندازه‌های معمول 244×122، 285×210 و 366×210 سانتی‌متر است، در حالی که بیشترین ضخامت‌ها 3، 5، 9، 10، 12، 16، 18، 25، 30 میلی‌متر هستند. ما می خواهیم به یاد داشته باشیم که این نوع تخته امکان ساخت با اندازه گیری های خاص را می دهد.