تخفیف چند درصدی لنت ترمز mando در بازار بزرگ تهران

فراتر از سرامیک، برخی از  لنت ترمز mando از جمله لنت‌های کربن فلزی Performance Friction یا لنت‌های فرو کربنی HP Plus از شرکت Hawk Performance، کربن را به ترکیبات لنت نیمه‌فلزی اضافه کرده‌اند.

اگر به درستی اجرا شود، کربن می تواند تا حد زیادی استحکام مکانیکی لنت ترمز نیمه فلزی را افزایش دهد و در عین حال مقاومت در برابر محو شدن را بهبود بخشد.

در یک برنامه با کارایی بالا یا مسابقه ای، این به افزایش عمر لنت و همچنین دامنه عملیات حرارتی طولانی تر ترجمه می شود.

فلز زینتر شده
تف جوشی فرآیندی است که در آن پودرهای فلزی در دماهای بالا به هم فشرده می شوند، نه اینکه توسط رزینی مانند مواد آلی به یکدیگر متصل شوند.

مواد پخته شده تقریباً همیشه بر پایه مس هستند که در طی فرآیند با قلع (برای تشکیل برنز) یا روی (برای تشکیل برنج) آلیاژ می شوند. کمتر رایج، آهن به عنوان ماده پایه استفاده می شود.

اجزای گرافیت و سرامیک نیز ممکن است به عملکرد اصطکاک متوسط اضافه شوند. در مقایسه با مواد آلی، لنت های متخلخل دوام بالاتر و عمر طولانی تری در شرایط مسابقه از خود نشان می دهند.

آنها ضریب اصطکاک بسیار بالایی دارند اما مدولاسیون اصطکاک معیار پاسخ خطی و ثابت به افزایش ورودی پدال ترمز  می تواند ضعیف باشد. فلز زینتر شده روی دیسک ها سخت است، که اغلب باید از فولاد ضد زنگ ساخته شوند تا شانس بقای طولانی مدت داشته باشند.

لنت

پاسخ دمای پایین ممکن است ضعیف با سطح سر و صدا و گرد و غبار قابل توجه باشد. در حال حاضر، این کلاس مواد عموماً بهتر است به موتورسیکلت‌ها یا اتومبیل‌رانی سخت‌کوه واگذار شود.

عجیب و غریب
همچنین ترکیبات و مواد عجیب و غریب تخصصی وجود دارند که در حال حاضر برای استفاده معمول بسیار گران هستند. آنها حتی ممکن است توسط برخی از نهادهای تحریم نژاد به دلیل هزینه آنها ممنوع شوند. عجیب و غریب شامل ترمزهای کامپوزیت سرامیکی واقعی است.

این ترمزها نه فقط یک ترکیب NAO یا نیمه فلزی پیشرفته، بلکه دارای روتورها و لنت های واقعی از سرامیک هستند. مزیت آن افزایش بسیار ظرفیت گرمایی، وزن فوق العاده سبک و تقریباً عدم تمایل به خوردگی است.

آنها دارای مقاومت محو شدن استثنایی و ضرایب اصطکاک خوب هستند. وزن سبک تر پتانسیل بهبود هندلینگ و مزایای مصرف سوخت را ارائه می دهد.

ویژگی های پوشیدن نیز استثنایی هستند. نکته منفی هزینه ساخت است. تا کنون، آنها عمدتاً در خودروهای اسپرت رده بالا، از جمله برخی پورشه ها و ’09 ZR1 Corvette دیده شده اند.