دراتومبیل های امروزی دما با استفاده از آب یا مایع خنک کننده ثابت نگه داشته شده و به این صورت که در اطراف سیلندرهای موتور که محفظه های انفجار هستند، آب به وسیله یک پمپ شروع به حرکت کرده و گرمای موتور را به خود جذب می کند.
- بیشتر بخوانید: رادیاتور پره ای
برای حرکت آب در این ناحیه، مجاری مخصوصی در اطراف سیلندرها وصل شده است.
- بیشتر بخوانید: رادیاتور صنعتی
بعد از جذب کردن دمای موتور آب گرم می شود و به حرکت خود به سمت و سوی بیرون از موتور ادامه خواهد داد.
- بیشتر بخوانید: رادیاتور آلومینیومی
بعد از بیرون آمدن موتور وارد محفظه ایبه نام رادیاتور خواهد شد و در رادیاتور به دلیل جابجایی حرارتی بالای با هوا، گرمای آب از دست رفته و آب دوباره خنک می شود.
- بیشتر بخوانید: رادیاتور پنلی
بنابراین آب خنک شده مجددا به سمت موتور رفته و این پدیده از اول شروع می شود.