روغن موتور grand7 که بر اثر نور خورشید تغییر رنگ می دهد

تعویض روغن موتور grand7 یکی از ساده ترین کارهای تعمیر و نگهداری خودرو شماست. با انجام منظم این کار خودتان، نه تنها خودروی خود را در وضعیت عالی نگه می دارید، بلکه در هزینه خود نیز هنگام سرویس دهی آن صرفه جویی خواهید کرد.

انواع مختلفی از روغن خودرو وجود دارد، و اگرچه رمزگشایی اطلاعات روی بطری می تواند دلهره آور به نظر برسد، اما زمانی که آنها را درک کنید، آنقدرها هم که در ابتدا به نظر می رسد پیچیده نیست.

انواع روغن
روغن می تواند مصنوعی، معمولی یا ترکیبی از این دو باشد. تفاوت هایی بین انواع آن وجود دارد که بر عملکرد آن در ماشین شما تأثیر می گذارد.

روغن موتور معمولی
روغن موتور معمولی نفت خام تصفیه شده است یعنی روغنی که از طریق زمینی که فرآیند پالایش را طی کرده است پمپ می شود.

روغن موتور

روغن کاملا مصنوعی
روغن های کاملا مصنوعی نه تنها از طریق فرآیند پالایش می روند، بلکه تا سطح مولکولی تجزیه می شوند، جایی که ناخالصی ها حذف می شوند و ترکیبات تخصصی ایجاد می شود. از آنجایی که این ترکیبات به طور خاص برای استفاده در موتورهای مدرن تولید می شوند، عملکرد و حفاظت بالاتری نسبت به روغن های معمولی دارند.

حتی در محدوده کاملاً مصنوعی، تفاوت های زیادی بین فرمولاسیون های مختلف وجود دارد. بسته به نیاز خود، ممکن است روغن مصنوعی را انتخاب کنید که برای تمیزتر نگه داشتن موتور، محافظت از موتور، عملکرد بهتر در دماهای پایین یا ارائه مصرف سوخت بهتر طراحی شده باشد. برخی از ترکیبات روغن مصنوعی بیش از یکی از این ویژگی ها را ارائه می دهند.

روغن ترکیبی مصنوعی
همانطور که از نام آن پیداست، یک روغن ترکیبی مصنوعی روغن موتور معمولی و مصنوعی را ترکیب می کند. این روغن به اندازه یک روغن کاملا مصنوعی از مواد افزودنی برخوردار نخواهد بود، اما همچنان برخی از خواص عملکرد و محافظت را خواهد داشت.