عیب یابی سیستم رادیاتور قرنیزی

می توان قبل از اینکه از یک متخصص برای عیب یابی سیستم رادیاتور قرنیزی کمک گرفت، ابتدا به روش زیر عمل کنیم:

1-ترموستات سیستم رادیاتور قرنیزی را روشن کنید. این باعث می شود که شیر آن ناحیه مورد نظر باز گردد تا آب داغ در رادیاتور قرنیزی به گردش درآید. شیر یک ناحیه باعث کنترل جریان آب داغ در نواحی مختلف ساختمان می شود، مانند آشپزخانه یا حمام و …
2-اگر هنوز هیچ آب داغی به سیستم رادیاتور قرنیزی وارد نمی شود، شیر موجود در تابلوی اصلی را بررسی کنید که گرفتگی نداشته باشد و اگر بسته است آن را باز کنید. سوییچ اضطراری قطع و وصل سیستم را پیدا کنید. این سوییچ معمولا در بالای پله های زیر زمین و یا سمت راست اتاق دیگ قرار گرفته است. اگر این سوییچ بسته است آن را باز کنید.
3- اگر هنوز سیستم رادیاتور قرنیزی کار نمی کند، شیر دستی که مستقیما بالای شیر ناحیه قرار دارد را باز کنید (شیر اتوماتیک هر ناحیه نسبت به شیر دستی به اتاق موتورخانه نزدیک تر است). هر لوله ای که از دیگ می آید دارای یک شیر اتوماتیک منحصر بفرد است که دارای تعدادی سیستم است که به آن وصل شده اند.
4- اگر هم چنان هیچ آبی به سیستم رادیاتور قرنیزی وارد نمی شود، شیر اتوماتیک آن ناحیه را بررسی کنید.به کاتالوگ سازنده شیر جهت دسترسی به تنظیمات شیر مراجعه کنید. بسیاری از شیرهای اتوماتیک یک سوییج در پشت خود دارند که با فشردن آن باز می شود.
5-اگر مشکل هم چنان باقیست، مشکل از دیگ شماست.در این صورت با یک متخصص لوله کشی و موتورخانه تماس بگیرید.