معایب انواع رادیاتور قرنیزی گرمایشی

مسلما هر مدلی از انواع سیستم های گرمایشی، دارای مزایا و معایب خاص خود میباشد، استفاده از رادیاتور قرنیزی هم مشکلاتی دارد که به آن می پردازیم.

شاید شنیده باشید که تولید کنندگان رادیاتورهای قرنیزی مدعی هستند که این سیستم نوین حرارتی هیچ عیب و ایرادی نداشته و کامل ترین و بی نقص ترین سیستم گرمایشی حال حاضر برای گرمایش ساختمانها اعم از مسکونی و تجاری است.

اما باید بگوییم که اینطور نیست و حتی رادیاتور قرنیزی با تمام مزایایی که نسبت به دیگر سیستم های گرمایشی دارد، دارای معایبی هر چند جزئی میباشد که نمی شود آنها را از چشم مشتری پنهان کرد.

یکی از معایبی که در زمان استفاده از انواع رادیاتور قرنیزی با آن برخورد میکنیم آنست که به دلیل نزدیک بودن لوله های رفت و برگشت آب در این سیستم گرمایشی، هواگیری در رادیاتورهای قرنیزی به سختی صورت می گیرد. به همین علت است که مجریان سیستم قرنیزی برای پوشاندن این عیب توصیه میکنند که عمل هواگیری را از حوله خشک کن داخل حمام به انجام برسانیم.

دلیل این است که با توجه به ارتفاع بیشتر حوله خشک کن در مقایسه با قرنیزهای حرارتی، تجمع هوای داخل سیستم قرنیزی در این قسمت میباشد و در هواگیری به این طریق دیگر از وجود هوا درون رادیاتورهای قرنیزی گرمایشی خبری نخواهد بود.