چای گلینی که در آن تکه های طلا پیدا شد

چای گلین سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که ممکن است فوایدی از جمله بهبود سلامت قلب و روده، کاهش کلسترول بد LDL، فشار خون و سطح قند خون را به همراه داشته باشد.

به غیر از آب، چای سیاه یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی های منبع معتبر در جهان است.

این گیاه از گیاه Camellia sinensis می آید و اغلب برای طعم های مختلف با گیاهان دیگر مانند ارل گری یا چای گلین مخلوط می شود.

از نظر طعم قوی تر است و کافئین بیشتری نسبت به سایر چای ها دارد، اما کافئین کمتری نسبت به قهوه دارد.

چای سیاه همچنین دارای مزایای سلامتی مختلفی است زیرا حاوی آنتی اکسیدان ها و ترکیباتی است که ممکن است به کاهش التهاب در بدن کمک کند.

فواید چای سیاه
در اینجا 10 مزیت چای سیاه برای سلامتی آورده شده است که همگی توسط علم تایید شده اند.

چای گلین

قویت کند
چای گلین حاوی گروه دیگری از آنتی اکسیدان ها به نام فلاونوئیدها است که برای سلامت قلب مفید است.

همراه با چای، فلاونوئیدها را می توان در سبزیجات، میوه ها، شراب قرمز و شکلات تلخ یافت.

مصرف منظم آنها ممکن است به کاهش بسیاری از عوامل خطر بیماری قلبی، از جمله فشار خون بالا، کلسترول بالا، سطح تری گلیسیرید بالا و چاقی کمک کند.

یک بررسی بزرگ از مطالعات نشان داد که به ازای هر فنجان چای که روزانه مصرف شود، خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی 4 درصد، خطر حمله قلبی و سایر حوادث قلبی عروقی 2 درصد، خطر سکته مغزی 4 درصد کمتر است. 1.5 درصد کمتر خطر مرگ ناشی از همه دلایل.

یک مطالعه آینده‌نگر بزرگ دیگر نشان داد که افرادی که روزانه چای گلین می‌نوشیدند، در مقایسه با افرادی که در ۱۲ ماه گذشته چای ننوشیده‌اند، ۸ درصد کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و ۱۰ درصد کاهش خطر ابتلا به حوادث عمده قلبی مانند حمله قلبی داشتند.

افزودن چای سیاه به برنامه روزانه خود راهی آسان برای گنجاندن آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی شما و کاهش احتمالی خطر عوارض سلامتی در آینده است.