کاربرد رادیاتور قرنیزی در صنعت ساختمان

رادیاتور قرنیزی به چه وسیله ای اطلاق می شود و کاربرد آن در صنعت ساختمان سازی چیست؟ دلیل علاقه شرکت های ساختمان سازی به استفاده از رادیاتور قرنیزی چه می باشد؟

رادیاتور قرنیزی نامی آشنا در صنعت ساختمان است و اختراعی است که مدت زمان فراوانی از کاربرد آن در صنعت ساختمان سازی نمی گذرد. این نام از دو واژه تشکیل شده که بررسی و توجه به این دو واژه می تواند تعریف صحیحی از این وسیله داشته باشد.

واژه اول که رادیاتور می باشد یادآور وسیله ای گرمایشی است که پس از بخاری بیشترین کاربرد را در صنعت ساختمان سازی در کشور ما دارد و انواع رادیاتور های مختلف در صنعت تولید شده و بنا به نیاز ساختمان های اداری و مسکونی از آنها استفاده می شود.

واژه دوم قرنیز بوده که شاید برای بسیاری از مخاطبان واژه ناشناخته ای باشد، قرنیز نام نوار زیرین دیوارهای ساختمانی است که از چوب، پلاستیک و عمدتا از سنگ ساخته می شود که بنا به دلایلی در زیر دیوار های درونی ساختمان بکاربرده می شود و علاوه بر کارایی ساختمانی به فضای درونی ساختمان زیبایی و جذابیت فراوانی می دهد.

تعریف وسله گرمایشی رادیاتور قرنیزی

از مطالبی که در متن بالا عنوان شد می توان اندکی از مفهوم رادیاتور قرنیزی آگاه شد و به کاربرد و شکل و شمایل آن اطلاع یافت. رادیاتور قرنیزی همانند پکیج ها، بخاری ها و رادیاتور ها، یک وسیله گرمایشی مهم است که در حال حاضر بسیار مورد توجه مردم و شرکت های ساختمان سازی قرار گرفته است.

فضای استفاده از رادیاتور های قرنیزی

دلیل علاقه مردم و شرکت های ساختمان سازی به استفاده از رادیاتور قرنیزی به کمبود فضای درونی خانه های امروزی برمی گردد زیرا در حال حاضر بیشتر ساختمان های شهرهای بزرگ دارای فضای بسیار اندکی هستند از این رو استفاده از رادیاتور قرنیزی می تواند اشغال فضا توسط وسایل گرمایشی را کمتر کند.