کنسانتره انار کارخانه ای اکسیر جوانی شناخته شد

در یونان باستان میوه ی زیبا و شیرین انار را به خدایان عالم اموات، هادس و پرسفون نسبت می دادند، کنسانتره انار کارخانه ای و میوه ی انار از زمان های بسیار قدیم نماد زندگی و باروری بوده اند.

در مقبره یکی از مقامات بلندپایه مصری از زمان رامسس چهارم، انار به عنوان نذری برای تدفین یافت شده است، در کتاب مقدس، آن را یکی از هفت میوه مهم می دانند که برای سرزمین موعود اسرائیل موهبت بوده است.

نام انار به کلمه لاتین اشاره دارد که برای هسته، دانه یا مقدار زیاد آنها که حدود 500 عدد در هر میوه وجود دارد که با دیواره ای تلخ  این دانه ها از یکدیگر با نظم جدا شده اند.

انار

پوست و آب آن قرن هاست که برای رنگ آمیزی قالی های شرقی استفاده می شده است، شاید تعجب بر انگیز باشد اما پخت میوه ی انار جوهر بسیار سیاهی می دهد.

انار یکی از میوه هایی است که دارای بیشترین خواص آنتی اکسیدانی است، به همین دلیل است که مصرف آن باعث کاهش سطح کلسترول خون، فشار خون و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی می شود.

همچنین ظاهر و سرعت پیشرفت سرطان های پروستات و پستان، حتی روده بزرگ را کاهش می دهد، این اثر همچنین با خواص ضد التهابی و ضد تکثیر آن قابل توضیح است.

همچنین به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها، مصرف منظم انار می تواند از اختلالات عصبی مرتبط با افزایش سن از جمله بیماری آلزایمر نیز به طور جدی محافظت کند.

همچنین انار به دلیل وجود ویتامین B6 در مقادیر زیاد  اثرات ضد التهابی آنتی اکسیدان ها و همچنین اثرات ضد باکتریایی و ضد ویروسی تانن ها از جمله آن برای پیشگیری از آنفولانزا و مبارزه با سرفه مفید است.

از سوی دیگر، بسیاری از مطالعات علاقه آن را در برابر ظهور و عود عفونت های ادراری ثابت می کند، و در بیماران دیالیزی، مصرف آب انار منجر به کاهش خطر عفونت و کاهش التهاب می شود.

در نهایت، در طب سنتی تبتی مانند اروپا ، فضیلت آن در هضم به طور گسترده ای شناخته شده است، بنابراین توصیه می شود در طول فصل آن به طور منظم مصرف شود و در بقیه ایام سال روزانه یک لیوان از آب این میوه بنوشید.