آموزش نحوه نصب رادیاتور قرنیزی

رادیاتور قرنیزی به عنوان یکی از جدیدترین روش های گرمایشی، به دلیل مزایای فراوان از طرفداران زیادی در مدت زمان کم، برخودار گردیده است. در ادامه با آموزش نحوه نصب رادیاتور قرنیزی، با شما خواهیم بود.

موارد بسیاری در انتخاب نوع رادیاتور قرنیزی و اجرای آن تاثیر دارد. از جمله می توان به موقعیت ساختمان، آب و هوای منطقه، مصالح به کار رفته در احداث بنا و بار گرمایشی ساختمان را می توان نام برد.

پس از محاسبات لازم و مشخص شدن بار گرمایشی لازم برای ساختمان مورد نظر، طول هر خط رادیاتور قرنیزی مشخص می گردد. جهت جلوگیری از افت گرما در سیستم رادیاتور قرنیزی، باید تا حد امکان طول کلیه خطوط انتقال آب در رادیاتور قرنیزی، یکسان باشد.

پس از محاسبه طول دیوارهایی که رادیاتور قرنیزی باید روی آن اجرا گردد، محاسبات لازم جهت محاسبه طول معادل برای هر خط از سیستم گرمایشی رادیاتور قرنیزی به طور دقیق صورت می پذیرد.

در صورت یکسان نبودن طول مسیر در هر یک از خطوط، شاهد اختلاف دمای آب ورودی و خروجی به رادیاتور بوده، که این عامل بازدهی این سیستم را به شدت کاهش می دهد.

نحوه عملکرد سیستم رادیاتور قرنیزی

نحوه عملکرد سیستم رادیاتور قرنیزی مانند کلیه سیستم های گرمایشی آبی، بر پایه انتقال آب گرم در سیستم می باشد. آب گرم مورد نیاز در این سیستم می تواند به طرق مختلف مانند موتورخانه، آب گرمکن خورشید و یا پکیج تامین گردد.

 

آنچه در مورد رادیاتورهای قرنیزی مهم می باشد، تعداد استارت های این سیستم است که باید بر اساس معیارهایی همچون منطقه آب و هوایی و موقعیت ساختمان، مشخص گردد.

فاصله استارت ها از ابتدای دیوار ها 15 سانتی متر و از دیوارهای پشتی در حدود یک سانتی متر باید باشد.

آب گرم تولید شده توسط سیستم های گرم کننده، از طریق لوله های داخل سیستم رادیاتور قرنیزی انتقال یافته و پس از تبادل گرمای خود با محیط، بار دیگر جهت گرم شدن به سیستم گرم کننده باز می گردد. این فرایند تا رسیدن دمای اتاق به دمای مطلوب ادامه می یابد.

مزایای سیستم رادیاتور قرنیزی

از آنجایی که رادیاتور قرنیزی در نزدیکترین سطح زمین واقع شده است، گرمایش اتاق نیز از پایین ترین سطح اتاق شروع و پس از گرم شدن به سمت بالا حرکت می کند.

این امر علاوه بر گرم شدن یکنواخت اتاق، باعث حرکت طبیعی هوا در داخل آن می شود.

با استفاده از این روش، لوله کشی ساختمان تا حد زیادی کاهش می یابد که همین امر موجب صرفه جویی و کاهش هزینه می گردد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.