بار کامیون چینی آلات کسری در تصادفات جاده ای از بین رفت

ا در دوره مطالعه بر روی بتن ساخته شده از سنگدانه‌های حاصل از ضایعات سرامیک‌های چینی آلات بهداشتی کسری را ارائه می‌کند. آزمایشات قبلی مقاومت و دوام بالای بتن از این نوع را ثابت کرده و در برابر دماهای بالا مقاومت نشان می دهد.

این ماده به عنوان بتن نسوز طبقه بندی شد. در حین جستجو برای کاربردهای بهینه چنین بتن، مجموعه ای از بررسی ها و تحلیل ها بر روی خواص ذخیره انرژی حرارتی (TES) آن انجام شد

. این مقاله آزمایش دو مرحله‌ای را بر روی رفتار حرارتی بتن ساخته شده با ضایعات سرامیکی بهداشتی در طول فرآیندهای خنک‌سازی در مقایسه با مصالح ساختمانی مختلف که تحت شرایط حرارتی یکسان قرار دارند، توصیف می‌کن

بر اساس تجزیه و تحلیل حرارتی، مادون قرمز و محاسبات مناسب، توان حرارتی و توانایی کامپوزیت برای ذخیره انرژی حرارتی برآورد شد.

در نهایت بیان شد که بتن ساخته شده از سنگدانه های ضایعات سرامیکی بهداشتی و سیمان آلومینا را می توان به عنوان یک ماده انباشته کننده گرما توصیه کرد و در ترکیب با دوام بالا می تواند به عنوان مثال برای ساخت بدنه شومینه استفاده شود.
کلمات کلیدی: بتن بازیافتی بتن نسوز؛ ضایعات سرامیکی؛ ذخیره انرژی حرارتی؛ ظرفیت گرمایی؛ قدرت حرارتی

افزایش استفاده از بتن در سراسر جهان با افزایش تقاضا برای مواد اولیه لازم برای تولید آن همراه است. استفاده مجدد از مواد زائد به عنوان مصالح ساختمانی به منظور کاهش مصرف انرژی و استفاده از منابع طبیعی با توجه به اصل اهمیت ویژه ای دارد.

استفاده از مواد زائد به عنوان مصالح ساختمانی با حمایت از کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و مصرف منابع طبیعی به حفاظت از محیط زیست کمک می کند و همچنین منجر به کاهش هزینه ها می شود .

تغییر ذهنیت جامعه و مهندسان این امکان را فراهم می کند که پسماندها نه تنها به عنوان یک موضوع زیست محیطی، بلکه به عنوان یک منبع مهم مواد اولیه صنعتی نیز مورد بررسی قرار گیرد. معرفی ایده اقتصاد حلقه بسته که شامل بسته شدن چرخه عمر محصول است.

استفاده از بتن های سبز در ساخت و ساز به دلیل مزایای بی شماری که دارند به طور فزاینده ای پذیرفته شده است. بتن‌های سبز مزایای زیست‌محیطی، فنی و اقتصادی زیادی دارند.

(مشابه بتن‌های با کارایی بالا-HPC)، مانند مقاومت بالا، افزایش دوام، افزایش قابلیت استفاده، کاهش نفوذپذیری و مقاومت عالی در برابر اسید. با این حال، همه بتن های سبز را نمی توان به عنوان HPC در نظر گرفت. خواص ذکر شده مسئول تولید سریعتر بتن، کوتاه شدن زمان عمل آوری، کاهش هزینه ساخ.

، خاتمه زودهنگام پروژه، کاهش هزینه نگهداری و عمر طولانی تر ساختمان هستند. بتن سبز استفاده پایدار و نوآورانه از مواد زائد و مواد جایگزین غیر متعارف را ترویج می کند .

یکی از این مواد، سنگدانه های بازیافتی مبتنی بر ضایعات بهداشتی سرامیکی است که اغلب به آنها سرامیک سفید می گویند.